Мистериите на Слънчевата система https://www.actualno.com/cosmos/misteri ... 84070.html

Големи токове / Заваряване

Ремонти, строителство, поправки и всичко, което може да ни се наложи да правим вкъщи. Проекти, идеи и съвети.
Потребителски аватар
Спиридон
Мнения: 1889
Регистриран: 18 ное 2014 10:03
Местоположение: "живее" в София

Re: Големи токове / Заваряване

#11

Мнение от Спиридон » 28 ное 2019 22:00

icrow написа:
28 ное 2019 21:15
Днес се сдобих с този инверторен електрожен. :) Dance
Честито! hola2
Със здраве да си го ползваш.
"С мозъка човек мисли, че мисли.
Освен това той се ползва за главоболие.”

Потребителски аватар
Philip
Site Admin
Мнения: 5443
Регистриран: 15 ное 2014 11:31
Местоположение: Около Мадарския конник :)
Контакти:

Re: Големи токове / Заваряване

#12

Мнение от Philip » 29 ное 2019 04:43

Много добър! hola2
Че на страницата има и ценна всестранна информация за заваряването по принцип! :)

Права и обратна полярност при заваряване с инверторен апарат

https://tigtag.eu/2018/11/09/straight-a ... when-weld/

ПП

Реших да копирам тук основното :)

Права полярност - Минус на електрод, Плюс на детайла.
Обратна полярност - Плюс на електрод, Минус на детаил.

В заключение при използване на права полярност:

Заваръчния шев се получава по дълбок , но тесен
Подхожда за повечето стомани с голяма дебелина
Цветните метали с използване на волфрамов прът се заваряват само с права полярност
Характеризира се със стабилна дъга и като следствие с качествен шев
Забранено е използването на електроди за променлив ток
Подходящ е също при рязане на метали


При използване на обратна полярност:

Заваръчния шев се получава , по-плитък но по-широк
Подхожда за използване на тънки детайли
Не се използва за електроди чувствителни към прегряване
При нисък ток се наблюдава значително намаляване на качеството на шева поради неравномерна дъга
При обратна полярност за заваряване на високолегирани стомани следва строго да се приджа към препоръките за работния цикъл и охлаждане на детайлите.
Наблюдавам Анализирам Променям

Потребителски аватар
icrow
Мнения: 6351
Регистриран: 17 ное 2014 11:04

Re: Големи токове / Заваряване

#13

Мнение от icrow » 29 ное 2019 09:10

Благодаря! hola2
Мой приятел ме насочи кън тях. Много е доволен от неговия. Хората са много любезни и обясняват добре. В шоурума им тук може и без ддс да купуваш ако е за частно лице. Правят и доста промоции. Този е обявен за 336 аз го взех за 220 :)
С мързел към прогрес. :))
my logic is undeniable :))

Потребителски аватар
hyparh
Мнения: 4142
Регистриран: 18 ное 2014 14:26
Местоположение: Нови хан

Re: Големи токове / Заваряване

#14

Мнение от hyparh » 29 ное 2019 14:42

Честит да ти е и безаварийно ползване Beer Днес пристигна и моя - сега сме братя по оръжие :)) Следобед или довечера ще се тества. Фил, благодаря за полезното инфо Beer

http://topinstrumenti.bg/product/elektr ... chen-shlem

IMG_20191129_143814.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Screw the rules... play The Game!

"As above, so below."

Потребителски аватар
alexyeli
Мнения: 145
Регистриран: 30 май 2019 11:04
Местоположение: Espania

Re: Големи токове / Заваряване

#15

Мнение от alexyeli » 29 ное 2019 16:37

Up!
Честито и на двама ви с новите придобивки! Прави ми впечатление,че тази година Дядо Мраз бая е подранил което ме навява на мисълта да почвам да подхвърлям и аз идеи на жената Colere за евентуални подаръци...
.
:))
dubito , ergo cogito - ergo sum Dance1

Потребителски аватар
hyparh
Мнения: 4142
Регистриран: 18 ное 2014 14:26
Местоположение: Нови хан

Re: Големи токове / Заваряване

#16

Мнение от hyparh » 29 ное 2019 17:35

Благодаря :) Перфектна е машинката sun Сега правихме тестови заварки с различни електроди и ампераж. Дори само на 50A да се сложи, лесно пробива около 1,5мм ламарина и електрода трябва да се придвижва с подходящия темп, за да не дупчи. Прави силно и бързо проникване в метала, а на 200А дъгата заприличва на оксиженна горелка :))
Screw the rules... play The Game!

"As above, so below."

Потребителски аватар
icrow
Мнения: 6351
Регистриран: 17 ное 2014 11:04

Re: Големи токове / Заваряване

#17

Мнение от icrow » 29 ное 2019 17:42

Дам, подрани :)) Честито Хипарх! Май един китаец ги е правил и двата :)) И на Тиг Таг са ММА 200 и др такива. А и като подреба. Аз днес го пробвах. Направих си новия портал от две части. Изобщо не усеща тормоз. Трябва до 80А да заварявам с 2.5 електорд, че иначе направо пробива 3мм винкел. Нещо електродите обаче май не са ми добри ( да се оправдая за грозните заварки :)) ) Някаква идея защо шлаката след заварка почти я нама? Вчера изгледах сумати клипове за заваряване и имаше бая шлака която що годе лесно се махаше. А моята едва едва. На пробата пробвах различни ампери да видя как е и същата работа с шлаката. Електродите са 6013

ПП
Иначе човека вчера обясни, че тия ампери на отговарят. Моя е уж 280, но реално вади до 180. За тия до 200 ми викаше, че са за любителски заварки и че за дебели метали не вършат добра работа. Макар че моя приятел дето ме прати там си беше взел кто твоа и казава, че няма проблеми нито прегрява нито нищо и то лятото.
С мързел към прогрес. :))
my logic is undeniable :))

Потребителски аватар
hyparh
Мнения: 4142
Регистриран: 18 ное 2014 14:26
Местоположение: Нови хан

Re: Големи токове / Заваряване

#18

Мнение от hyparh » 29 ное 2019 18:17

Тенкс Beer
Нашите електроди са "Вежен", като пробвах 2,5 и 3,25мм. Имаме и няколко с име FOX... нещо си (нататък не се чете добре) и някакви цифри накрая. При мен се получи шлака, макар и на места да пада по-трудно. Не знам доколко ръждивостта на метала оказва влияние (тестовата ламарина е бая ръждясала), освен за това, че на места трудно хваща контакт.

Според мен нещата опират най-вече до персонална техника на заваряване :) Примерно гледам, че баща ми почти изобщо не отлепя електрода по време на заваряване, като вероятно такава му е заучената техника от времето на AC апаратите и при тях е действала отлично. Обаче с инверторния лесно се пробиват дупки в 2-3мм метал. От друга страна аз отдалечавам електрода до степен получаване на максимално "сочна" дъга, като това отстояние трябва да се регулира внимателно със скъсяването на електрода. Не знам доколко е правилно и доколко не, така го подкарах по усет, и се получават читави заварките. С AC електрожен не съм заварявал никога и не знам там как е на практика, но не ми и трябва :)
Интересно IGBT-тата на каква честота цъкат, сигурно е нещо от порядъка на 30kHz :?
Screw the rules... play The Game!

"As above, so below."

Потребителски аватар
alexyeli
Мнения: 145
Регистриран: 30 май 2019 11:04
Местоположение: Espania

Re: Големи токове / Заваряване

#19

Мнение от alexyeli » 29 ное 2019 19:02

Според мен трябва да наблегнете бая на предварителното зачистване на детйлите,там са 90% от успеха,иначе ако има ръжда,окиси или масло се получават изпарения и оплескват всичко.Нали затова е обмазката на електрода,да осигури правилна газова среда за дъгата и металите да се смесят.При нечистотий,се получава горе- долу като в готещото олио капнеш вода- пръска и цвърчи навсякъде и после шлаката не се отделя от шева на заварката...За да няма пробиване на заварявания детайл разменете поляритета на ръкохватките ,тогава нягрява повече електрода и е по щадящо за детайла,но преди всичко си е практика... :)
Честотата на управлението е плаваща или поне би трябвало,според уверението ,че тази inverter технология се управлявала от процесор адаптиращ се според условията... Senile
dubito , ergo cogito - ergo sum Dance1

Потребителски аватар
icrow
Мнения: 6351
Регистриран: 17 ное 2014 11:04

Re: Големи токове / Заваряване

#20

Мнение от icrow » 29 ное 2019 21:02

Ми аз заварявах чистонови винкели почистени до блясък с шлйфа. Практика му е майката. Наистина помогна обръщането на поляритета. Ще взема други електроди да пробвам.
С мързел към прогрес. :))
my logic is undeniable :))

Отговори

Върни се в “Домашен майстор/направи си сам”